فراخوان شناسایی و تقدیر از برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی – سال 1399
معرفی
انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران در سال جاری نیز همچون چهار سال گذشته؛ اقدام به شناسایی و تقدیر از برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی خواهد نمود. در همین راستا سازمان هایی که در هر یک از بخش های حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی دارای تجربه برتری باشند می توانند در این فرآیند شرکت نمایند و به عنوان برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه کارکنان تقدیر و معرفی گردند.
- معرفی و تقدیر از تجربه برتر در هشتمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در بهمن ماه سال جاری
- چاپ تجربه برتر درکتاب برترین تجارب آموزش و توسعه کارکنان دریکی از انتشارات دانشگاهی
- دریافت تقدیرنامه از سوی انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران با اعتبار وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و و موسسه یادگیری EduTech Network کشور سوئد
دانلود پوستر
دانلود فرم ثبت نام
نحوه ثبت نام و حضور
داوطلبان جهت شرکت در این فرآیند میتوانند در زمان تعیین شده با ثبت تشریحی تجربه برتر(خوداظهاری) نهایتا در قالب 15 صفحه در فرم طراحی شده توسط دبیرخانه انجمن، نسبت به ارسال تجربه برتر به دبیرخانه انجمن ارسال نمایند.
نکته: سازمان متقاضی میتواند فایل مبسوط تجربه مورد نظر شامل؛ کتابچه، اسناد پشتیبان، نرم افزار، پاورپوینت، فیلم و یا هر مستند دیگری را به ضمیمه فرم ثبت نام ارسال کند.
دانلود برنامه زمان بندی
هزینه شرکت در فرآیند تجربه برتر
30.000.000ریال
سرفصل های تدوین تجربه برتر
- رهبری آموزش و توسعه منابع انسانی،
- فرهنگ یادگیری و توسعه منابع انسانی
- استراتژیهای آموزش و توسعه منابع انسانی
- نیازسنجی آموزشی
- طراحی و برنامهریزی آموزشی
- مدیریت اجرایی آموزش،
- پایش و ارزشیابی آموزشی
- نتایج عملکردی آموزش
- مدیریت دانش
- توسعه استعداد
- توسعه مدیریت و رهبری
- فناوری های آموزش و توسعه منابع انسانی
- برنامه توسعه فردی
- منتورینگ و کوچینگ
- مدل های آسیب شناسی آموزش و توسعه منابع انسانی
- و….
اهداف فرآیند برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی
- شناسایی، انتخاب و تقدیر از برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی
- ایجاد بانک تجارب برتر
- تقدیر از سازمان هایی که در کل فرآیندهای حوزه آموزش و توسعه سازمان بهترین نیستند، اما اقدامات مطلوب و مناسبی در هر حوزه های خاص طراحی و استقرار داده ان
- مدیریت دانش؛ شناسایی، مستندسازی و تسهیم تجارب برتر از طرق متعددی همچون کتاب، سمینارها، نشست های تخصصی، سخنران
- توسعه فرصتهای آموختن و برگزاری سفرهای یادگیری به منظور معرفی و هم آموزی از این تجارب
- شناسایی قابلیتهای بالقوه و بالفعل سازمانهای ایرانی به منظور آمایش کلان این حوزه
- شناسایی پروژه های مشترک و کلان به منظور مرتفع ساختن نیازهای همگانی و در ابعاد ملی ایران
روش ارزیابی متقاضیان فرآیند برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی
با توجه به کیفی بودن این بخش و نیاز به خبرگی برای تصمیمگیری برترین تجارب، کارگروهی متشکل از 4 سرارزیاب حرفه ای و نیز 2 استاد برجسته دانشگاهی، از طریق مطالعه انفرادی تجربه و همچنین برگزاری جلسه هم اندیشی و نهایتاً اجماع تیمی، نسبت به برتری تجربه ارائه شده و تصمیم به معرفی و تقدیر از آن قضاوت خواهند کرد.
- نکته: ضمانتی برای معرفی همه تجارب متقاضی وجود ندارد و صرفاً با تایید تیم ارزیابی برترین تجارب، نسبت به معرفی یک یا چند تجربه اقدام خواهد شد.
- نکته: در صورت ضعیف بودن کیفیت تجارب ارائه شده، ممکن است طی یک سال هیچ تجربه ای به عنوان برتر دست نیابد، این بخش صرفاً به شرط کیفی بودن تجارب قابل برگزاری و معرفی و تقدیر است.
ساختار تیم ارزیابی برترین تجارب حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی
مقررات عمومی فرآیند برترین تجارب آموزش و توسعه منابع انسانی
- 1. سازمانهای متقاضی میتوانند بدون محدودیت و در هر یک از فرآیندهای آموزش و توسعه منابع انسانی نسبت به کاندید و ثبت نام تجارب خود اقدام کنند.
- 2. تیم ارزیابی اختیار کامل در تایید و یا عدم پذیرش تجارب ارائه شده دارد و این بخش فاقد هر گونه امکان طرح شکایت و ارزیابی مجدد است.
- 3. تیم ارزیابی پس از مطالعه خود اظهاری و مستندات پیوست تجارب ارائه شده، میتواند نسبت به دعوت از مسئولین و کارشناسان سازمان متقاضی و یا درخواست برای بازدید از تجربه مورد نظر اقدام کند. بدیهی است مسئولیت و کلیه هزینه های برنامهریزی حضور و یا زمینه سازی حضور تیم ارزیابی در محل بر عهده سازمان متقاضی است.
- 4. تجارب ارائه شده در صورت عدم تایید تیم ارزیابی میتوانند در سالهای بعد مجدداً در فرایند ارزیابی برترین تجارب حضور یابند.